اندیشه فاز یک تهران بهتره یا پردیس؟ مقایسه شهر پردیس با اندیشه فاز یک تهران

24 مهر 1401
0 دیدگاه

شهر­ های پردیس و اندیشه با توجه به جهش های متوالی قیمت مسکن در طی سال های اخیر در تهران، تبدیل به جذاب­ترین شهرک های تازه تأسیس در حومۀ پایتخت برای سرمایه گذاری و زندگی در بخش مسکن شده اند؛ در این مقاله به مقایسه شهر پردیس با اندیشه از برخی جهات می پردازیم با الماس شهر همراه باشید.

مقایسه شهر پردیس با اندیشه از نظر جذابیت

جذابیت بسیار شهر های پردیس و اندیشه به عوامل مختلفی از جمله تراکم جمعیت کمتر نسبت به تهران و به تبع آن شلوغی، ازدحام و ترافیک کمتر، هوای پاک تر، خانه های ارزان تر بستگی دارد. همچنین این شهرک ها فاصلۀ کمی نیز با پایتخت دارند.

هر دو شهر پردیس و اندیشه برای کسانی که به دنبال اجاره یا خرید مسکن با قیمتی مناسب تر نسبت به تهران هستند دارای جذابیت­ اند. جذابیت این شهر های جدید به خصوص برای شاغلین در پایتخت که توان تهیه یا اجارۀ مسکن در تهران را ندارند یا خواهان خرید ملکی مسکونی با متراژ بالاتر و قیمت پایین تر نسبت به تهران هستند و نمی خواهند خیلی هم از تهران دور شوند بالاتر است. از جذابیت های شهر اندیشه می توان به دسترسی و امکانات بیشتر نسبت به پردیس و پرند اشاره کرد.

البته دلیل اصلی جذابیت این شهر ها در موقعیت کنونی، رشد شدید قیمت مسکن در پایتخت است. با مقایسه شهر پردیس با اندیشه مشخص می شود که جذابیت مشابه شهرک های مذکور برای مهاجرانی که غالبا از تهران هستند به دلیل قیمت کمتر واحد های مسکونی در آن ها است. البته شهر اندیشه فاصله کمتری نسبت به پردیس به مرکز شهر تهران دارد.

مسکن الماس شه

مقایسه پردیس با اندیشه از نظر میزان جمعیت

نتایج سرشماری نشان می دهد که شهرک اندیشه از جمعیتی در حدود ۱۱۶۰۰۰ هزار نفر برخوردار می‌ باشد، درحالیکه جمعیت شهرک پردیس طبق سرشماری صورت گرفته در این سال ۸۰۰۰۰ نفر بوده است.

با توجه به بررسی نسبت معاملات ملکی انجام شده در این دو شهرک نسبت به جمعیت آن ها می توان گفت که شهر های پردیس و اندیشه از جذاب ترین شهر های جدید حومۀ تهران برای سرمایه گذاری در بخش املاک هستند.

مقایسه شهر پردیس با اندیشه از نظر فاصله از تهران و دسترسی

شهر های پردیس و اندیشه نزدیک ترین شهرک های حومه ای به تهران هستند و همین عامل کافی است تا افراد به سکونت در این شهرک ها ترغیب شوند و راحتی و امکانات مناسبی در اختیار شهروندان قرار میدهند.

فاصلۀ شهرک اندیشه با تهران ۲۰ کیلومتر و همین فاصله برای شهرک پردیش ۱۷ کیلومتر می باشد، که برای افراد ساکن این شهرک ها که در تهران شاغل هستند، اهمیت بالایی دارد. به طور مشخص این دو شهر از این نظر مشابه اند. به هر حال این فاصله هر چند کم از تهران ما را به مقایسه شهر پردیس با اندیشه از نظر قابلیت دسترسی سوق می دهد.

شهرک اندیشه فاقد خط مترو مستقل می باشد اما از مسیر مترو تهران به پردیس با وسایل حمل و نقل عمومی دیگر همچون تاکسی قابل دسترسی است. شهرک پردیس هم مانند اندیشه فاقد خط مترو بوده، اما از ایستگاه مترو نوبنیاد بوسیلۀ تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترس است.

مسکن الماس شهر خرید آپارتمان در اندیشه

مقایسه شهر پردیس با اندیشه از نظر کیفیت زندگی

امکانات رفاهی، آب و هوا و شرایط زیست محیطی از جمله عواملی هستند که هنگام خرید یا اجاره خانه باید به آن ها توجه کرد و شهر اندیشه از این نظر اولیوت دارد. مشخص است که شهرک های حومۀ تهران از جمله شهر های پردیس و اندیشه از سطح پایین تری از نظر امکانات رفاهی نسبت به بسیاری از مناطق تهران برخوردار هستند اما امکانات آن ها با توجه به رشد جمعیت شان در حال بهبود اند ولی در حال حاظر شهر اندیشه از امکانات بهتری برخوردار می باشد.

در بین شهرک های جدید حومۀ تهران، شهر پردیس از نظر امکانات رفاهی و خدمات شهری در سطح مطلوبی قرار دارد و در ادامه خواهیم دید که با مقایسه پردیس با اندیشه مشخص می شود شهر اندیشه نیز از این نظر در سطح مشابهی می باشد.

شهر پردیس از نظر مراکز خرید بسیار، مراکز درمانی، فضای سبز، امکانات تفریحی و ورزشی و امکانات آموزشی سطح مناسبی دارد. به عنوان مثال، بیمارستان شفای پردیس اولین بیمارستان این منطقه بوده که از بخش های درمانی و مراقبتی مختلفی برخوردار می باشد. شهر پردیس چندین دانشگاه، کتابخانه و مرکز تجاری دارد و در مجموع می توان گفت که از نظر امکانات شهری شهر خوبی است.

شهر اندیشه نیز مانند پردیس امکانات رفاهی خوبی دارد. یکی از مهمترین مراکز تجاری و اقتصادی شهرک اندیشه بازار بزرگ ایرانی اسلامی است که در فاز ۴ این شهر قرار دارد. مجتمع تجاری نگارستان در فاز ۳ این شهرک از بهترین مراکز تجاری آن به شمار می رود.

شهرک اندیشه از بوستان های متعددی نیز برخوردار است. علاوه بر این، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور و واحد شهریار دانشگاه پیام نور نیز در فاز ۳ این شهرک هستند. فاز یک شهر اندیشه یکی از بهترین مناطق جهت سرمایه گذاری پر سود و زندگی می باشد که امکانات فراوانی در اختیار شهروندان قرار می دهد.

مقایسه شهر پردیس با اندیشه از نظر ظرفیت سرمایه گذاری

به طور کلی، با مقایسه شهر پردیس با اندیشه از نظر ظرفیت سرمایه گذاری در بخش مسکن و سایر بخش های این شهر ها، فارق از اشتراکات و تفاوت های آن ها، نشان می دهد که شهرهای پردیس و اندیشه از این نظر از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، زیرا این شهر ها با تنوع بسیار در بخش مسکن و سایر بخش ها آینده پر رونقی را به سرمایه گذاران نوید می دهند.

شهر پردیس از نظر متقاضیان آپارتمان یکی از بهترین شهرک های حومه پایتخت است. از نظر برخی از فعالان حوزۀ مسکن با توجه به گسترش سریع تر شهر پردیس در حال حاضر شهر اندیشه از ظرفیت سرمایه گذاری بالاتری نسبت به آن در زمینۀ سرمایه گذاری در بخش مسکن برخوردار می باشد. با این حال، با توجه به رشد کلی قیمت مسکن در سال های اخیر سرمایه گذاری در هر دو شهر مناسب است ولی فاز یک اندیشه بهترین منطقه برای سرمایه گذاری می باشد.

امکانات شهر اندیشه

پردیس یا اندیشه؟

در این مقاله با مقایسه شهر پردیس با اندیشه سعی کردیم به نقاط اشتراک و اختلاف این دو شهرک پرداخته و آن ها را از نظر کیفیت زندگی و جنبه های دیگر در قیاس با هم بررسی کنیم امید واریم توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

هر دو شهر پردیس و اندیشه با برخورداری از امکانات رفاهی مناسب، نزدیکی به تهران، قیمت مناسب خانه، آب و هوای بهتر نسبت به تهران و آیندۀ مطلوب سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله مسکن از بهترین شهرک های حومۀ پایتخت هستند.

سرانجام باید تأکید کرد اینکه کدامیک از این شهرک ها برای سرمایه گذاری بهتر هستند کاملا به شرایط، اولویت ها و قصد سرمایه گذاری بستگی دارد. اما اگر شما به دنبال خرید آپارتمان برای زندگی یا سرمایه گذاری پر سود در شهر اندیشه هستید مسکن الماس شهر اندیشه در خدمت شما عزیزان هست تا با ارائه خدمات به شما شهروندان عزیز شما را در مسیر یافتن ملک مورد نظرتان راهنمایی کند.

09128750608

مسکن الماس شهر با خرید و فروش آپارتمان در تهران شهر جدید اندیشه فاز یک فرصتی طلایی جهت سرمایه گذاری مطمئن در ملک و املاک را برای شما فراهم میکند.

ارسال دیدگاه