نکات مهم در خرید و فروش املاک تهران شهر جدید اندیشه فاز یک

5 شهریور 1401
0 دیدگاه
مسکن الماس شهر خرید آپارتمان

ضروریست مشترکین در هنگام خرید و فروش ملک از عدم بدهی مربوط به حقوق انشعابات آب و فاضلاب و بدهی‌های آب بهای مصرفی برای ملک خود بااخذ استعلام از شرکت آب و فاضلاب اطمینان حاصل نمایند.

مجاز بودن مشاور املاک:

اگر مبایعه‌نامه به صورت عادی و در دفتر مشاور املاک تنظیم می‌شود، باید بررسی شود که آیا مشاور املاک دارای مجوزهای قانونی از اتحادیه مشاورین املاک هست یا نه؟ مشاور املاک باید در هنگام معامله، اسناد مالکیت و هویت طرفین را بررسی و سپس اقدام به نگارش قرارداد کند.

ثبت مشخصات ملک در قرارداد:

در قرارداد فروش ملک، باید مشخصات کامل ملک مورد شامل پلاک ثبتی، آدرس ملک، مساحت عرصه(زمین)، عیان(بنا)، پارکینگ، انباری، سهم آپارتمان از قسمت‌های مشاعی ساختمان و سایر اوصاف آن به طور دقیق ذکر شود. یکی از نکات مهم در خصوص خرید املاک این است که در قرارداد مشخص شود که کل ملک در ازای یک مبلغ ثابت خریداری شده یا هر متر مربع جداگانه قیمت‌گذاری شده است. فایده این موضوع این است که اگر بعدا مشخص شد، مساحت ملک کمتر یا بیشتر است، امکان محاسبه بر اساس متراژ وجود داشته باشد تا اختلافی حادث نگردد.

ممسکن الماس شهر خرید آپارتمان


شرایط فسخ قرارداد:

باید مشخص شود که قرارداد در چه مدتی و با چه شرایطی از سوی طرفین قابل فسخ است. همچنین باید مبلغ مشخصی برای جبران خسارت ناشی از عدم انجام تعهدات مشخص شود. در پایان قرارداد نیز باید دقیقا تعیین شود که قرارداد در چند نسخه تنظیم شده و سپس قرارداد به امضای طرفین خریدار و فروشنده برسد. بهتر است که دو شاهد نیز قرارداد را گواهی و امضا کنند.

وام مسکن برای خریدار و فروش ملک

اگر آپارتمان شما وام مسکن دارد، می‌توانید آن را به خریدار منتقل کنید، نکته مهم اینه که بدانیم خریدار شرایط پرداخت وام را داشته باشد. از این‌رو قبل از هر کاری بهتر است در این زمینه استعلام‌های لازم را انجام دهید و بدانید که آیا وام‌دهنده با این انتقال موافقت می‌کند یا نه.

در زمان خرید ملک جستجوی مداوم و طولانی برای پیدا کردن ملک مورد نظر جهت خرید و یا خریدار واقعی جهت فروش ملک، می‌تواند زمان‌بر و خسته کننده باشد. گاهی مجبور می‌شوید تا هفته‌ها یا ماه‌ها به محله‌های مختلف رفته و خانه‌های متفاوت را ببینید و یا منتظر خریدار ملک خود باشید. فشاری که برای معامله یک خانه به شما وارد می‌شود می‌تواند باعث شود که بعضی از شرایط را نبینید. دقت نکردن به قواعد خرید خانه نه تنها می‌تواند باعث پشیمانی و حس منفی شما شود، بلکه ممکن است ضرر سنگینی برای شما داشته باشد.

وکالت‌نامه معتبر در زمان خرید ملک وکالتی:

در صورت وکالت داشتن طرف مقابل، وکالت‌نامه باید به صورت رسمی و در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شده باشد و علاوه بر آن، باید فرد مورد نظر وکالت فروش ملک را داشته باشد.

اگر ملکی به صورت وکالتی فروخته می‌شود، می‌بایست مطمئن شوید که به شخص دیگری فروخته نشده باشد. چراکه در مواردی دیده شده که فردی با وکالت نامه جعلی ملکی را به چندین نفر فروخته، پس این مورد را نیز حتما در نظر داشته و حتما پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

09128750608

مسکن الماس شهر با خرید و فروش آپارتمان در تهران شهر جدید اندیشه فاز یک فرصتی طلایی جهت سرمایه گذاری مطمئن در ملک و املاک را برای شما فراهم میکند.

ارسال دیدگاه