خبر خوش از اجرای طرح مسکن کارگران

1 بهمن 1401
0 دیدگاه

سرپرست مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی از مشارکت وزارت راه و شهرسازی با وزارت صمت و بخش صنعت برای تامین مسکن کارگران خبر داد و گفت: در مرحله نخست این طرح در یزد، قزوین، قم و در مرحله بعد در استان‌های سمنان، البرز و مرکزی اجرایی خواهد شد.

به گزارش مسکن الماس شهر به نقل از اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمدمهدی حیدری» سرپرست مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی افزود: طرح صنعت شهر با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت شکل گرفته و هدف آن تامین مسکن کارگرانی است که در بخش صنعت شاغل هستند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی مایل به سرمایه‌گذاری و تامین مسکن کارگران شاغل در بخش‌های خود برای حفظ انسانی آموزش‌دیده هستند، اظهار داشت: هم اکنون در شهرها و شهرک‌های صنعتی بخش عمده کارگران شاغل را مهاجران تشکیل می‌دهند که با توجه به افزایش قیمت مسکن هم در خرید و هم در اجاره، پیش‌بینی می‌شود، کارگران شاغل و آموزش دیده ناچار به ترک محل‌های کار خود به دلیل عدم تامین مسکن خواهند شد؛ بنابراین وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت در همکاری با یکدیگر تامین مسکن کارگران را در مشارکت با بخش صنعت و خودکار گران برعهده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بخش صنعت با ترک نیروی کار آموزش‌دیده، متضرر خواهد شد و چالش پیش‌روی خود را این موضوع تعریف کرده است تصریح کرد: بنابراین با تأمین بخشی از آورده متقاضیان در صدد است تا با این چالش پیش‌رو مقابله کند.

حیدری با اشاره به اینکه کارگروهی به همین منظور تشکیل شده است تصریح کرد: در این کارگروه در مرکز تحقیقات با حضور نمایندگان بخش صنعت و وزارت صمت، مقرر شده تا بخش صنعت تامین بخشی از آورده متقاضیان بخش‌های صنعتی خود را تامین کند. همچنین وزارت صمت بعد از تخصیص زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی، آماده‌سازی اراضی را انجام می‌دهد، بدین ترتیب در ساخت مسکن کارگران تسریع ایجاد می‌شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون در یزد، قزوین و قم، اجرای طرح مسکن کارگران به تعداد حدود ۷ هزار واحد در برنامه قرار گرفته است گفت: در مرحله بعدی اجرای طرح مسکن کارگران در استان‌های سمنان، البرز و مرکزی اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نقش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارائه دانش فنی در حوزه ساخت و پیاده‌سازی سیستم‌هاست و معاونت مسکن و ساختمان راهبری را برعهده دارد.

09128750608

مسکن الماس شهر با خرید و فروش آپارتمان در تهران شهر جدید اندیشه فاز یک فرصتی طلایی جهت سرمایه گذاری مطمئن در ملک و املاک را برای شما فراهم میکند.

ارسال دیدگاه