تمدید قرارداد اجاره فاز یک اندیشه تهران، مشکل ساز شد

7 آذر 1401
0 دیدگاه

به گزارش مسکن الماس شهر به نقل از تجارت‌نیوز، همین تمدید شفاهی اجاره نیز بسیاری از مستاجران را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

به نقل از اکو ایران، بررسی فایل‌های اجاره نشان می‌دهد که در هفته نخست آخرین ماه پاییز کمتر از فایل‌های قرمز و رقم‌های بالاتر از نرخ میانگین منطقه در بازار اجاره خبری است.

اما مستأجران سال دومی که قصد تمدید اجاره‌نامه را دارند از برخورد متفاوت برخی از مالکان در تعهد شفاهی سخن می‌گویند. مالکانی که در زمان تمدید اجاره تلاش می‌کنند رقمی بالاتر از توافق انجام شده را ثبت کنند تا نرخ اجاره‌بها به نرخ روز نزدیک‌تر باشد.

به‌طور معمول یک ماه مانده به اتمام قرارداد اجاره مالک و مستأجر بر سر رقم جدید توافق می‌کنند. گاهی بر اساس اطمینان و اعتمادی که وجود دارد این توافق شفاهی، ثبت نمی‌شود اما با توجه به نرخ‌های نجومی اجاره‌بها و افزایش هزینه‌های زندگی، بی‌توجهی به این توافق شفاهی افزایش یافته است.

برخی مشاوران املاک توصیه می‌کنند با وجود آن که برخی مستأجران و مالکان توافق‌های سال‌های دوم به بعد را پشت همان اجاره‌نامه با امضای دو شاهد ثبت می‌کنند به دفاتر مشاوره املاک رفته و این قراردادها را ثبت قانونی کنند تا احتمال عقب‌نشینی از سوی یکی از طرفین بدون پرداخت خسارت وجود نداشته باشد.

منبع : تجارت نیوز

محله  متراژ (مترمربع)  رهن (تومان)  اجاره (تومان)
پیروزی۸۰۵۵۰میلیون
تهرانپارس۷۸۴۵۰میلیون۲میلیون
یوسف آباد، مدبر۹۵۶۵۰میلیون
شهرآرا، کوکب۷۵۷۰۰میلیون
ستارخان، شادمان۹۷۶۸۰میلیون
پونک۱۰۰۱۵۰میلیون۱۲میلیون
کریمخان، نجات الهی۸۰ ۵۰۰ میلیون۳میلیون
سبلان۷۶۱۵۰میلیون۵
یوسف آباد، جهان آرا۱۳۰۴۰۰میلیون۱۷ میلیون
ستارخان۷۵۳۰۰میلیون۴میلیون و ۵۰۰هزار

09128750608

مسکن الماس شهر با خرید و فروش آپارتمان در تهران شهر جدید اندیشه فاز یک فرصتی طلایی جهت سرمایه گذاری مطمئن در ملک و املاک را برای شما فراهم میکند.

ارسال دیدگاه